Tandvlees behandelingen voor parodontitis

Wanneer uw tandvlees ontstoken is, zwelt het op. Hierdoor kan het tandplaque samen met het tandsteen onder uw tandvlees terecht komen. Vervolgens kan de aanhechting van uw tandvlees beschadigd raken door de hoeveelheid bacteriën en vervorming van het tandplaque. Hierdoor kunnen de bacteriën het bot doordringen en infecteren. Dit zorgt voor botafbraak rondom de tanden en kiezen (parodontitis). Wanneer deze botafbraak voort gaat, komen uw tanden en kiezen los te staan in het bot. Uiteindelijk leidt dit tot het verlies van tanden en kiezen.

Heeft u parodontitis?
Dan dient uw gebit door middel van een parodontale behandeling onder het tandvlees schoongemaakt te worden om de botafbraak te stoppen. Veelvoorkomende klachten bij ontstoken tandvlees. Een ontsteking van uw tandvlees verergert zich vaak gedurende enige tijd. Omdat de ontsteking elke keer iets erger wordt, weten veel mensen niet dat zij ontstoken tandvlees hebben. Het tandvlees heeft namelijk gevoelsmatig altijd zo aangevoeld.

Symptomen van ontstoken tandvlees

Wanneer u last heeft van ontstoken tandvlees, kunt u last hebben van de volgende symptomen:

• Bloedend tandvlees. Uw tandvlees hoort bij poetsen of het gebruik van tandenstokers of floss niet te bloeden.
  • Gezwollen tandvlees, vaak is er daardoor ook minder ruimte tussen uw tanden om te stokeren.
  • Gevoeligheid aan het tandvlees
  • Rood tot zeer rood gekleurd tandvlees
  • Een slechte adem, ontstekingen ontstaan door achter gebleven bacteriën, deze leveren een onaangename geur.
  • Vermoeidheid, een permanente ontsteking zorgt ervoor dat uw afweersysteem continu bezig is de ontsteking te bestrijden. Dit kost veel energie.
  • Terug getrokken tandvlees, hierdoor ontstaan blootliggende tandhalzen
  • Los zittende tanden, indien de ontsteking lang duurt verdwijnt bot waardoor de tanden los in de mond komen te staan. Bij lichte mobiliteit heeft u dit niet direct door.

Meer informatie of inschrijven?

Neem contact met ons op